Haugerud strykeorkester

I Haugerud strykeorkester kan barn spille fiolin, bratsj, cello eller kontrabass. Elevene har en spilletime med spillelærer og en orkesterøvelse hver uke. Vi spiller også konserter og har seminarer. De fem lærerne og dirigentene i orkesteret har lang erfaring som musikere og pedagoger. Barna lærer å spille alene og sammen, de lærer å lese noter, og de lærer å uttrykke seg med musikken.

Orkesteret er drevet av et foreldrestyre i samarbeid med Oslo kulturskole. Vi får økonomisk støtte fra Bydel Alna og Sparebankstiftelsen. Vi har som mål å gi et tilbud av høy kvalitet som er tilgjengelige for alle barn i området og å være et positivt tilskudd til lokalmiljøet.

Tid: Orkesterøvelsen er fredag ettermiddag. Spilletimene avtaler du med spillelæreren din.

Sted: Trosterud skole

Pris: 850 kr for undervisning (500 kr for søsken nummer to) for et halvt år. Dette inkluderer undervisning og leie av instrument.

Hvem kan delta? Alle barn i skolealder.

Påmelding: Ta kontakt med styret på haugerudso@gmail.com eller fiolinlærer Mari Ystanes Fjeldstad på e-post mari.ystanes.fjeldstad@gmail.com eller mobil 414 75 424.