Vår profil

eleven i sentrum

Eleven i sentrum

På Trosterud skole arbeider ansatte og elever for et inkluderende, raust og støttende læringsmiljø. Vi oppmuntrer og utfordrer hverandre til faglig og sosial utvikling. Elevene på Trosterud skal kjenne at skolen er til for dem. Derfor er deres tanker og meninger verdifulle for oss.

Å kunne flere språk er en ressurs i skolen og i samfunnet. Dette skal både barn og voksne på Trosterud få erfare.

Vi er spesielt opptatt av at elevene våre tilegner seg gode ferdigheter innenfor språk, lesing, skriving og regning. Dette oppnår vi ved å utnytte mulighetene for læring gjennom samarbeid, lek, utforsking, aktivitet og digitale verktøy.

På aktivitetsskolen vår får de yngste elevene et godt og variert tilbud om lek og læring på ulike arenaer.

Trosterud skole ønsker å gi elevene kompetanse for fremtiden og en verdifull hverdag i barndommen. Vi inviterer alle foresatte og laget rundt skolen til å samarbeide om det beste for våre elever på Trosterud.

Beliggenhet

Trosterud skole ligger nær marka ved et traffknutepunkt (Haugerud t-banestasjon). Beliggenheten gjør at vi har god tilgang til både byens og markas mange flotte fasiliteter.
Trosterud skole, Tvetenveien 181, 0673 Oslo
Postadresse: Postboks 25, Haugerud, 0616 Oslo

Offentlig kommunikasjon

• T-bane linje 2 Ellingsrudåsen til Haugerud t-banestasjon
  • Buss nr. 79 til Haugerud
  • Skolen har tilgjengelig parkering for ansatte og gjester.

Kort om Trosterud skole

• 1.–7. trinn
  • 405 elever
  • 3-parallell