Aktivitetstrostene

Barn som løper i gresset.

På Trosterud skole setter vi verdien av fellesskap og støtte høyt. Derfor har vi et program kalt Aktivitetstrostene, som er med på å skape et inkluderende miljø for alle våre elever.

Aktivitetstrostene er en gruppe utvalgte elever fra 4. til 7. trinn som skiller seg ut som gode forbilder og støttespillere for andre elever i skolegården. Disse elevene er valgt ut for sin evne til å være positive rollemodeller og for sin vilje til å støtte andre.

Gjennom AT får elevene en unik mulighet til å bidra til et trivelig skolemiljø. De er med på å organisere og lede ulike aktiviteter i friminuttene, og sørger for at ingen elever føler seg ensomme eller utenfor. Enten det er å arrangere leker eller bare være tilgjengelige for en prat, er Aktivitetstrostene der for å skape glede og samhold blant alle elevene på skolen.

Aktivitetstrostene selv er med på å forme og bestemme hvilke aktiviteter som skal settes i gang. Dette gir dem en følelse av eierskap og ansvar, samtidig som det sikrer at aktivitetene er relevante og engasjerende for hele skolen.

Vi er stolte av våre Aktivitetstrostene og den positive innvirkningen de har på skolemiljøet vårt. Gjennom deres innsats og engasjement bidrar de til å skape en trygg og trivelig skolehverdag for alle våre elever.