et rom med bord og stoler

Kristin og Karine hjelper alle som trenger å låne en bok. Foresatte er hjertelig velkomne innom for å ta en titt eller få tips om bra bøker! Biblioteket finner du i F-bygget i 2. etasje.

Klassene har egne bibliotekstimer med pedagogisk opplegg, som høytlesning og samtale om bøker, boktips og lesetid. Kristin og Karine som er tilknyttet biblioteket har oppleggene her.

Utenfor åpningstid kan elevene kan levere bøker i kasse utenfor biblioteket, samt låne bøker i følge med lærer.

Du kan låne en bok på 1. trinn og to bøker på 2.- 7. trinn. Lånetiden på bøker er 4 uker. Når boken er lest ferdig leveres den på biblioteket så andre kan få glede av den. Da er ansvarlig for boken du låner, så behandle den pent. Tapte eller ødelagt bøker må erstattes.

Har du lyst til å låne enda flere bøker anbefaler vi en tur til Deichman på Furuset eller Stovner. De har flotte bibliotek!