17. mai på Trosterud skole

Trosterud skole skal delta i barnetoget i sentrum. Vi skal gå som skole nr. 17 av totalt 123 skoler. Vi må vite hvor mange som skal være med skolen i barnetoget i sentrum. Vi håper på stor oppslutning i barnetoget i år som tidligere og ber om tilbakemelding innen tirsdag 9. mai (se eget skriv i ranselpost).

Elever, lærere og andre ansatte reiser sammen med t-bane til sentrum og har en egen buss som kjører oss tilbake til skolen. Det er også mulig for elevene å bli hentet i sentrum når toget er ferdig. Foresatte må da hente dem i Tordenskiolds gate. Vi må på forhånd vite hvem som skal hentes og hvem som blir med bussen, det krysser dere av for på svarslippen.

Vi minner om familietreff på skolen fra kl. 15.00 arrangert av foresatte på 5. trinn. Her blir det leker, loddsalg, konkurranser, salg av kaffe, brus og gode kaker.

Enkelte foresatte har meldt bekymringer rundt ulike hendelser som har skjedd i Europa den siste tiden, og spør om dette kan få følger for 17. maitoget. Politiet i Oslo legger vekt på at Oslo er en trygg by og at det per nå ikke har kommet direkte trusler om hendelser 17. mai.

Dersom dere opplever at egne barn er urolige, anbefaler vi at dere snakker med barna om dette. Noen barn er eksponert for media i større grad enn andre. Målet med en samtale med barna er å skape trygghet. Skolen er opptatt av at 17. mai er en festdag, og vil markere dagen som tidligere:

PROGRAM FOR 17. MAI:

Kl. 08.00: Flaggheising og tale av elever på 7. trinn i skolegården.
Kl. 08.40: Vi går fra skolen til Haugerud t-banestasjon.
Kl. 09.07: Elever og ansatte tar t-banen til Jernbanetorget og går sammen til Festningsplassen.
Kl. 10.20: Vi går fra Festningsplassen. Elevene oppfordres til å gå med norske flagg i toget.
Kl. 11.20: Barnetoget ender ved Rådhuset. Elevene hentes eller blir med buss tilbake til skolen.
Kl. 11.30: Vi tar bussen tilbake til skolen.
Kl. 12.00: Bussen er tilbake på skolen.
Kl. 15.00: FAMILIETREFF I SKOLEGÅRDEN (leker, loddsalg, konkurranser, salg av kaffe, brus og gode kaker).